Strategické postupy, které používáme při cestě k naplnění vize zřizovatele


Obsah výuky

  • Přizpůsobení obsahu výuky současným a budoucím potřebám nastupující generace. Připrava absoventů ochotných a schopných učit se nové poznání a postupy, celoživotně se vzdělávat.
  • Škola se snaží odstraňovat hranice mezi jednotlivými předměty, jejích prolínání. Uplatňování modulové výuky.
  • Důraz na prostoupení praxe a teorie. Odborní pracovníci z nejrůzněších oborů se podílejí na výuce. Výuka se z části odehráváná v nejrůznějším prostředí (firmy, státní a společenské instituce, kulturní akce, internet).
  • Žáci i učitelé neustále objevují nové zdroje vědění na kvalitních portálech v síti internetu. Přehled těchto zdrojů společně sdílejí.
  • V nezbytném rozsahu zajistit a zpřehlednit požadavky kladené na žáka s ohledem na státní maturity a případné další státní testování (státem vymezené základní vědění).
  • Příprava na dobu digitální, společenskou, sociální a ekonomickou je nikoliv dle historicky zavedených školních předmětů na dobu chemickou, biologickou, fyzikální, tělocvičnou...

Výukové metody

  • Učitel již neučí a nezkouší v klasickém slova smyslu. Jeho posláním je motivovat a zapalovat žáky pro výuku, pro vědění a další celoživotní učeni. Je tutorem žáka a výuky. Výuku organizuje, vymezuje oblasti a prostor pro diskuzi, zapojení a tvorbu každého ze žáků.
  • Výuka je organizována s důrazem na žáka, jeho individuální potřeby, spolu se žákem a jeho rodiči se snažíme o rozpoznání a rozvoj jeho jedinečného talentu. Hodnotné zapojení všech žáků do procesu a tvorby jejich osobních a školních výstupů.
  • Uplatnění nejnovějších digitálních technologií (hardware a software) pro zajištění kvalitní moderní výuky.
  • World wide web, sociální sítě a výukové aplikace pokrývající rozsah výuky studijních oborů jsou základní studijní pomůckou. Rozvoj dovedností spojených s kvalitním vyhledáváním obsahu výuky ze zdrojů z celého světa. Rozvoj kreativity při řešení úloh a problémů v propojeném digitálním prostoru.
  • Učitel je pro žáky průvodcem v digitálním i reálném světě. Prolnutí sociálních sítí digitálních a reálných a jejich významný přínos pro výchovu a vzdělávání. Žáci i učitelé společně přispívají do sociálních sítí a vzdělávacího digitálního prostoru (Wikipedie, iTunes, Youtube, vzdělávací portály, sociální sítě, diskusní prostory...).
  • Na mutimediální výstupy žáků a učitelů je kladen velký důraz. Zejména se jedná o videopodcasty, audiopodcasty, multimediální prezentace, mushup apod. Následná prezentace a archivace těchto prací. Každodenní práce a tvorba v digitálním prostředí spolu se simulací skutečného pracovního prostředí je nezbytností.
  • Dovednosti spojené s vyhledáváním vědění, třídění informací, jejich vyhodnocování, zpracovávání, prezentování s následným archivováním pro pozdější použití.
  • Důraz na kvalitní individuální a kolektivní prezentací získaných dovednosti a znalostí multimediáními nástroji a uplatnění moderních prezentačních ”měkkých” dovedností. Spolu s učitelem oficiální hodnocení výstupů ostatních.
  • Rozvoj kritického myšlení a jeho uplatňování v každodenních životních situacích, ve výchovném a výukovém procesu.
  • Moderní metody praxe s informacemi (myšlenkové mapy, brainstorming, plánování úkolů, digitální ukládání a následné sdílení informací za pomoci kvalitních digitálních nástrojů).
  • Důraz na kvalitní výuku cizích jazyků. U vybraných předmětů je část výuky organizovaná v cizím zpravidla anglickém jazyce.

Organizace výuky

  • Informační technologie se prolínaji do všech předmětů. To umožňuje organizaci výuky mimo klasicky uspořádané školní třídy. Výuku je možno organizovat kdekoliv a kdykoliv. V jakémkoliv vhodném a přínosném prostředí.
  • Internet je všudypřítomný. Užití online napojených osobních počítačů, notebooků, tabletů či chytrých telefonů ve veškeré výuce a domácí přípravě.
  • Škola propojená v praxí, firmami, společenskými organizacemi, složkami státu, významnými osobnostmi, rodiči žáků, veřejností.
  • Výuka není nutně vázána na budovu školy, třídu. Exkurze, besedy, konference s aktivní účastí studentů a učitelů. Studijní pobyty, praxe studentů. Domáci příprava žáků v digitálním prostředí sdíleném se spolužáky a učiteli.
  • Archivaci všech výchovných a výukových akcí a projektů v podobě digitálních audiovizuálních výstupů. Jejich účinné využití pro prezentaci školy a sítě EDUCAnet.

Novinky


11. 09. 2017 – Zahájení dálkového studia pro školní rok 2017/18


11. 09. 2017 – Rozpis ústních maturitních zkoušek, podzim 2017


05. 09. 2017 – Cambridge English Exam Dates Autumn/Winter 2017


05. 09. 2017 – Nabídka jazykové výuky


28. 08. 2017 – Termíny DZK - září 2017


31. 07. 2017 – Termíny opravných zkoušek


07. 07. 2017 – EDUCAnet Praha students score high marks in Online Placement Test


30. 06. 2017 – PROJEKT ERASMUS+ VZDĚLÁVACÍ PROGRAM PRO KOLEGY Z TURECKA


20. 06. 2017 – A unique opportunity to gain international recognition and valuable prizes


24. 05. 2017 – Essay Competition standings


15. 05. 2017 – Rozpis ústních maturit


15. 05. 2017 – Výsledky didaktických testů


28. 04. 2017 – Výsledky 1. kola přijímacích zkoušek


10. 04. 2017 – Cambridge English Exam Dates Spring/Summer 2017


10. 04. 2017 – EDUCAnet Praha has become a partner school of AKCENT IH Prague


08. 02. 2017 – NeT Schools of EDUCAnet Essay Competition 2017


14. 01. 2017 – VELIKÁ GRATULACE STUDENTŮM ZŠ a SŠ EDUCANET!


13. 12. 2016 – Nové možnosti, nová cesta k cíli:


04. 12. 2016 – Mundo Hispano


10. 06. 2016 – Staň se závodníkem!


15. 03. 2016 – Fantastic opportunity for students


05. 02. 2016 – Nové prostory školy


23. 11. 2015 – Cambrige English


18. 11. 2015 – English Olympics


10. 11. 2015 – Španělská olympiáda


05. 11. 2015 – Cambridge First (FCE) Exam Day at EDUCAnet Praha


04. 09. 2015 – Uplatnění absolventů (zdroj: www.profesia.cz)


02. 07. 2015 – Podpořte školu


Novinky »