Výchovné a školské poradenství
Výchovné poradenství poskytuje péči dětem se specifickými poruchami učení, jež jsou u nich diagnostikovány školským poradenským zařízením. Spádovým úřadem je pedagogicko-psychologická poradna na Praze 11, konkrétně spadáme pod gesci dr. Nekolné, která školu pravidelně navštěvuje.
Výchovní poradci ve spolupráci s vyučujícími vypracovávají metodické podklady, které vycházejí z vyhlášky MŠMT. Tyto podklady slouží jako metodická podpora učitelům a rovněž jako prostředek zdárného a úspěšného absolvování výchovně-vzdělávacích předmětů na straně žáků. Individuální přístup je pro nás klíčový, stejně jako je pro nás klíčová spolupráce se zákonnými zástupci tak, aby došlo k nalezení konsenzu v přístupu k dítěti doma i ve škole.
Výchovný poradce se rovněž věnuje podpoře studentům s výchovnými i prospěchovými problémy, kteří poradenským zařízením diagnostikováni nejsou. Navštěvuje pravidelně hodiny, vede rozhovory se žáky a společně hledají formu, jak se orientovat na tzv. školní úspěch.
Kontakty:
Mgr. Miroslav Slowik – výchovný poradce
telefon: +420 739 211 957
email: miroslav.slowik@educanet.cz
Mgr. Jaroslav Vídeňský – metodik prevence
telefon: +420 775 327 363
email: jaroslav.vidensky@educanet.cz
Úřední hodiny:
Výchovný poradce – činnosti a kompetence:
1. Metodická a informační činnost:
- spolupráce s vedením školy v oblasti výchovy, vzdělávání, prevence a nápravy,
- spolupráce s třídními učiteli v oblasti diagnostické činnosti – metodická a obsahová pomoc,
- poskytování konzultací a odborných informací pedagogům a rodičům,
- individuální porady s rodiči při řešení výchovných a výukových problémů ve spolupráci s třídními učiteli,
- sledování změn v právních předpisech týkající se problematiky výchovného poradenství,
- úzká spolupráce s psychology, speciálními pedagogy,
- péče o nadané žáky.
2. Práce s žáky s výukovými a výchovnými problémy:
- spolupráce s třídními učiteli (problémoví žáci, žáci se specifickými vývojovými poruchami, dodatečné odklady, přeřazení žáka do jiného typu školy apod.),
- spolupráce s pedagogicko-psychologickou poradnou (PPP) a speciálně pedagogickým centrem (SPC),
- spolupráce s rodiči,
- individuální pohovory s žáky,
- spolupráce s dětským lékařem, rodinným centrem, okresním metodikem prevence SPJ,
- zvýšená péče a pozornost žákům s problémovým chováním,
- spolupráce při zpracovávání individuálních vzdělávacích plánů pro integrované žáky,
- vedení databáze integrovaných žáků, kontrola vyšetření, odborné posudky k integraci,
- soustřeďování odborných zpráv o klientech PPP, SPC.
3. Specifické činnosti:
- pomoc při řešení konfliktních situací ve škole,
- sledování projevů zneužívání návykových látek a ostatních sociálně patologických jevů (ve spolupráci s metodikem prevence),
- spolupráce s orgány péče o dítě, sociálním kurátorem, s policií.