Na EDUCAnetu frčí projekty

29.4.2019

Studenti prvního ročníku gymnázia se (skoro sami) rozhodli vytvořit pro mladší spolužáky ze základní školy projektové dny.

První s názvem Lidské tělo byl zaměřen na poznatky ohledně anatomie a fyziologie člověka. G1B si připravila několik stanovišť, na kterých byly zastoupeny jednotlivé soustavy člověka (trávicí, dýchací, pohlavní, opěrná, smyslová a oběhová). Šesťáci rozeznávali pomocí smyslů koření, změřili si vitální kapacitu plic, nebo si měřili svou tepovou frekvenci před a po vyběhávání schodů. Největší zájem byl překvapivě o pohlavní soustavu.

Tématem druhého projektového dne byla první pomoc. Projekt zahájila přednáška, kterou vedla paní lektorka z Českého červeného kříže. Po ní (po přednášce, ne po paní lektorce) žáci ZŠ7 a ZŠ8 chodili mezi stanovišti, kde si ověřovali získané znalosti. Studenti G1A připravili několik reálně vypadajících zranění, která museli žáci správně ošetřit. Zažili infarkt, tepenné krvácení, otevřené a uzavřené zlomeniny, epilepsii, bezvědomí s následnou resuscitací, zaražené střepy v ruce či popáleniny.

Během projektových dnů získali všichni žáci mnoho nových informací, které následně jistě využijí v běžném životě, a to rozhodně nemyslíme jen znalosti o pohlavní soustavě.