Studijní práce a výstupy banner - 1
SMARTMODERNFRIENDLY

Studijní práce a výstupy

POSTUPOVÝ PROJEKT – 1. ROČNÍK GYMNÁZIUM

STUDENTI A TŘÍDY

Postupové projekty (dále jen PP) se týkají studentů 1. ročníku gymnázia (tedy studentů tříd G1A, G1B a G1D).

TÉMATA POSTUPOVÉHO PROJEKTU

Témata PP, včetně jmen garantů jsou zveřejněna zde na webu a na informační nástěnce ve 3. patře budovy školy.

VÝBĚR TÉMAT POSTUPOVÉHO PROJEKTU

Student (skupina studentů) si vybere téma ze zveřejněné nabídky témat PP.

Osobním nebo písemným dotazem u garanta projektu ověří, zda jsou v požadované skupině stále volná místa. V případě, že tomu tak je, vyplní student společně s garantem projektu formulář Zadání postupového projektu. Každý student se přihlašuje právě do jednoho PP. V jednom projektu může být zapsáno maximálně šest studentů (případné výjimky povoluje vedení školy). Studentovi, který si žádné téma PP nezvolí do 27. 9. 2024, bude téma přiděleno vedením školy.

HODNOCENÍ POSTUPOVÉHO PROJEKTU

Student je z PP hodnocen v obou pololetích příslušného školního roku.

Za 1. pololetí je student hodnocen na základě povinných měsíčních konzultací s garantem projektu (viz harmonogram konzultací). Na každé konzultaci (s výjimkou první) je student hodnocen za splnění povinností a úkolů stanovených garantem projektu na předchozí konzultaci. Váha každého hodnocení je 75 %. Vzhledem k počtu konzultací v 1. pololetí (říjen, listopad, prosinec, leden) získá každý student celkem 3 hodnocení s váhou 75 %.

Za 2. pololetí je student hodnocen následovně:

1.) Na základě povinných měsíčních konzultací s garantem projektu (viz harmonogram konzultací). Na každé konzultaci je student hodnocen za splnění povinností a úkolů stanovených garantem projektu na předchozí konzultaci. Váha každého hodnocení je 75 %.

Vzhledem k počtu konzultací ve 2. pololetí (únor, březen, duben) získá každý student celkem 3 hodnocení s váhou 75 %.

2.) Po odevzdání projektu vypracuje garant závěrečné hodnocení, ve kterém zhodnotí celý postupový projekt. Váha tohoto hodnocení je 100 %.

3.) Celá skupina prezentuje projekt před komisí složenou z členů pedagogického sboru. Váha hodnocení prezentace je 100 %.

4.) Celkového hodnocení studenta za 2. pololetí je váženým průměrem hodnocení z bodů 1) – 3). V případě celkového hodnocení 0 % – 39 % (z jakéhokoliv důvodu) student (nebo celá skupina) koná z předmětu Postupový projekt opravnou zkoušku, jejímž obsahem je vypracování a následná prezentace náhradního projektu. Téma náhradního projektu stanovuje vedení školy. Za plnění povinností a úkolů stanovených garantem projektu na povinných konzultacích jsou studenti hodnoceni individuálně. V závěrečném hodnocení garanta a za prezentaci projektu je skupina hodnocena jako celek.

KONZULTACE A DOCHÁZKA

Konzultace PP probíhají jednou měsíčně dle předem stanoveného harmonogramu.

Konzultace jsou pro všechny studenty povinné a docházka na nich je řešena stejným způsobem jako na jiných předmětech. V případě, že má student absenci na konzultacích vyšší než 25 %, není z předmětu PP hodnocen a koná doklasifikační zkoušky (DZK) dle školního řádu. Obsah a formu DZK určuje garant PP. Ve výjimečných odůvodněných případech (nemoc, lékař) lze absenci na konzultacích nahradit v jiném termínu.

Rozhodnutí o náhradním termínu je plně v kompetenci garanta PP.

Student, který zahájí studium na EDUCAnetu později (v průběhu školního roku), má povinnost přidat se k některé z existujících skupin PP, ve které jsou volná místa, nejpozději do 14 dnů po svém nástupu do školy. Student se účastní všech konzultací, které se konají po jeho nástupu do školy. Studenti IVP mohou po dohodě s garantem PP konzultovat elektronicky. Rozhodnutí o možnosti elektronické konzultace je plně v kompetenci garanta PP.

ODEVZDÁNÍ A ZÁVĚREČNÉ HODNOCENÍ POSTUPOVÉHO PROJEKTU

Skupina odevzdává požadované výstupy PP v elektronické podobě garantovi PP nejpozději do stanoveného termínu.

V případě neodevzdání nebo pozdního odevzdání PP získává celá skupina od garanta projektu hodnocení 0 % s váhou 1000 %. Garant projektu vypracuje závěrečné hodnocení, se kterým bude skupina seznámena nejpozději při prezentaci projektu.

PREZENTACE POSTUPOVÉHO PROJEKTU

Prezentace PP probíhá před komisí před komisí složenou ze zástupců pedagogického sboru.

Prezentace PP je veřejná.

Harmonogram prezentace je následující:

• vlastní prezentace: max. 15 minut
• dotazy komise: max. 5 minut
• celkem: max. 20 minut při prezentaci projektu.

TERMÍNY

Zveřejnění témat projektů17. 9. 2024
Přihlášení studentů do projektů17. 9. – 27. 9. 2024
Odevzdání projektů v elektronické podobědo 30. 4. 2025
Veřejná prezentace projektů4. 6. 2025
Opravné zkouškysrpen 2025 (bude upřesněno)

Témata postupových projektů 2024/25

ROČNÍKOVÁ PRÁCE – 2. ROČNÍK GYMNÁZIUM

STUDENTI A TŘÍDY

Ročníkové práce (dále jen RP) se týkají všech studentů 2. ročníku gymnázia (tedy studentů tříd G2A a G2B).

Studenti třídy G2B vypracovávají a obhajují RP v anglickém jazyce.

TÉMATA ROČNÍKOVÉ PRÁCE

Témata RP včetně jmen vedoucích budou zveřejněna 17. 9. 2024 na webu školy v sekci Studijní práce a výstupy / Ročníková práce – 2. ročník a na informační nástěnce ve 3. patře budovy školy.

VÝBĚR TÉMAT ROČNÍKOVÉ PRÁCE

Existují dvě možnosti výběru tématu RP:

1.) Student si vybere téma ze zveřejněné nabídky témat RP. Osobním nebo písemným dotazem u vedoucího práce si ověří, zda si požadované téma dosud nikdo nezvolil. V případě, že je téma stále volné, vyplní student společně s vedoucím práce formulář Zadání ročníkové práce.

2.) Student si zvolí vlastní téma a vedoucího RP. Osobním nebo písemným dotazem si u příslušného interního vyučujícího školy ověří, zda je tento vyučující ochoten a schopen jeho ročníkovou práci vést. Vyučující má právo studenta odmítnout, jestliže si stejné nebo podobné téma RP již dříve zvolil jiný student, jestliže studentem zvolené téma není pro ročníkovou práci vhodné nebo jestliže již vyučující vede RP alespoň dvěma jiným studentům. V případě, že vyučující souhlasí s vedením práce, vyplní student společně s vedoucím práce formulář Zadání ročníkové práce. Každý student si vybírá právě jedno téma RP. Jedno téma RP nemůže mít zvoleno více studentů. Studentovi, který si žádné téma RP nezvolí do 27. 9. 2024, bude téma přiděleno vedením školy.

HODNOCENÍ ROČNÍKOVÉ PRÁCE

Student je z RP hodnocen v obou pololetích příslušného školního roku.

Za 1. pololetí je student hodnocen na základě povinných měsíčních konzultací s vedoucím práce (viz harmonogram konzultací). Na každé konzultaci (s výjimkou první) je student hodnocen za splnění povinností a úkolů stanovených vedoucím práce na předchozí konzultaci. Váha každého hodnocení je 75 %. Vzhledem k počtu konzultací v 1. pololetí (říjen, listopad, prosinec, leden) získá každý student celkem 3 hodnocení s váhou 75 %. Za 2. pololetí je student hodnocen následovně:

1.) Na základě povinných měsíčních konzultací s vedoucím práce (viz harmonogram konzultací). Na každé konzultaci je student hodnocen za splnění povinností a úkolů stanovených vedoucím práce na předchozí konzultaci. Váha každého hodnocení je 75 %. Vzhledem k počtu konzultací ve 2. pololetí (únor, březen, duben) získá každý student celkem 3 hodnocení s váhou 75 %.

2.) Po odevzdání práce vypracuje vedoucí posudek, ve kterém dle předem stanovených kritérií zhodnotí celou ročníkovou práci. Váha tohoto hodnocení je 100 %.

3.) Student obhajuje práci před komisí složenou z členů pedagogického sboru.

Váha hodnocení obhajoby je 100 %.

4.) Celkového hodnocení studenta za 2. pololetí je váženým průměrem hodnocení z bodů 1) – 3). V případě celkového hodnocení 0 % – 39 % (z jakéhokoliv důvodu) student koná z předmětu Ročníková práce opravnou zkoušku, jejímž obsahem je vypracování a následná obhajoba náhradní práce. Téma náhradní práce stanovuje vedení školy.

KONZULTACE A DOCHÁZKA

Konzultace RP probíhají jednou měsíčně dle předem stanoveného harmonogramu.

Konzultace jsou pro všechny studenty povinné a docházka na nich je řešena stejným způsobem jako na jiných předmětech. V případě, že má student absenci na konzultacích vyšší než 25 %, není z předmětu RP hodnocen a koná doklasifikační zkoušky (DZK) dle školního řádu. Obsah a formu DZK určuje vedoucí RP.

Ve výjimečných odůvodněných případech (nemoc, lékař) lze absenci na konzultacích nahradit v jiném termínu

Rozhodnutí o náhradním termínu je plně v kompetenci vedoucího RP.

Student, který zahájí studium na EDUCAnetu později (v průběhu školního roku), má povinnost zvolit si téma a vedoucího RP nejpozději do 14 dnů po svém nástupu do školy. Student se účastní všech konzultací, které se konají po jeho nástupu do školy. Studenti IVP mohou po dohodě s vedoucím RP konzultovat elektronicky. Rozhodnutí o možnosti elektronické konzultace je plně v kompetenci vedoucího RP.

ODEVZDÁNÍ A POSUDEK ROČNÍKOVÉ PRÁCE

Student odevzdává RP v elektronické i vytištěné podobě vedoucímu RP nejpozději do stanoveného termínu. V případě neodevzdání nebo pozdního odevzdání RP získává student od vedoucího práce hodnocení 0 % s váhou 1 000 %. Vedoucí práce vypracuje posudek, který následně studentovi předá nejpozději do stanoveného termínu. Součástí posudku jsou i doporučené otázky k obhajobě RP.

OBSAH A FORMA ROČNÍKOVÉ PRÁCE

Student vypracovává RP zásadně ve formátu sdíleného dokumentu Google. Žádný jiný formát (např. doc, docx, txt aj.) nebude akceptován. Konkrétní požadavky na obsah a formu RP jsou uvedeny v dokumentu Požadavky – obsah a forma ročníkové práce.

PREZENTACE A OBHAJOBA ROČNÍKOVÉ PRÁCE

Obhajoba RP probíhá před komisí složenou ze zástupců pedagogického sboru.

Obhajoba RP je veřejná.

Harmonogram obhajoby je následující:
• vlastní obhajoba: max. 15 minut
• dotazy komise: max. 5 minut
• celkem: max. 20 minut

Zveřejnění témat prací17. 9. 2024
Výběr tématu práce – studenti17. 9. – 27. 9. 2024
Odevzdání prací (v písemné i elektronické podobě)do 30. 4. 2025
Předání posudků vedoucích prací30. 5. 2025
Obhajoba ročníkových prací5. 6. 2025
Opravné zkouškysrpen 2025 (bude upřesněno)

POSTUPOVÉ ZKOUŠKY – 3. ROČNÍK GYMNÁZIUM

STUDENTI A TŘÍDY

Postupové zkoušky (dále jen PZ) konají všichni studenti 3. ročníku gymnázia a střední školy IT (tedy studenti tříd G3A, G3B, G3D a C3).

PŘEDMĚTY POSTUPOVÉ ZKOUŠKY

Studenti konají PZ z předmětů český jazyk a literatura (ČJL) a cizí jazyk (anglický jazyk, německý jazyk, italský jazyk, francouzský jazyk nebo italský jazyk). Výběr cizího jazyka k PZ je nutno provést prostřednictvím přihlášky (viz dokument Přihláška k postupové zkoušce z cizího jazyka), a to nejpozději do 29. 11. 2024; přihláška se odevzdává třídnímu učiteli.

PZ se koná formou didaktického testu a písemné práce. PZ z cizího jazyka je možné nahradit získáním mezinárodního jazykového certifikátu (podrobněji viz dokument Informace k postupové zkoušce z cizího jazyka).

Podrobné informace k PZ budou budou zveřejněny 2. 10. 2024 na webu školy v sekci Studijní práce a výstupy / Postupové zkoušky – 3. ročník a na informační nástěnce ve 3. patře budovy školy.

HODNOCENÍ POSTUPOVÉ ZKOUŠKY

Pokud student z PZ získá hodnocení alespoň 40 % (z obou částí zkoušky, tj. alespoň 40 % z didaktického testu a zároveň alespoň 40 % z písemné práce), ve zkoušce USPĚL. Pokud student z PZ získá hodnocení méně než 40 %, ve zkoušce NEUSPĚL a koná z tohoto předmětu komisionální zkoušku. Procentuální hodnocení z PZ se nezapočítává do celkového váženého průměru studenta.

ZKOUŠKA A ABSENCE

Pokud se student bez omluvy nedostaví k řádnému termínu PZ, z příslušné zkoušky NEUSPĚL. Ve výjimečných odůvodněných případech (např. nemoc) koná student PZ v náhradním termínu, do té doby není z příslušného předmětu hodnocen, neboť nesplnil povinnou složku hodnocení. Aby měl student možnost konat PZ v náhradním termínu, musí se z řádného termínu předem omluvit a důvod jeho absence musí být závažný. Závažnost tohoto důvodu posuzuje individuálně vedení školy.

Termíny

Odevzdání přihlášky k PZ z cizího jazykado 29. 11. 2024
Termín získání mezinárodního jazykového certifikátudo 25. 5. 2025
Řádný termín PZ z ČJL28. 5. 2025
Řádný termín PZ z cizích jazyků29. 5. 2025
Náhradní termín PZčerven 2025 (bude upřesněno)
Vyhledávání

Tyto webové stránky používají cookies. V případě, že souhlasíte s jejich použitím, klikněte na tlačítko "Souhlasím" níže. Detaily, jak s Vašimi daty nakládáme, najdete na stránce Podmínky použití.